Produkt

Heureka marketplace v novém kabátě – Best practices

Martin Humpál

Produkt

Už je to nějaký pátek, co nemusíte chodit do obchodu, protože si zboží můžete koupit přímo přes Heureku. Tuto možnost poznáte snadno - místo modrého tlačítka Do obchodu” využijete oranžové tlačítko „Koupit na Heurece”. Tuto funkci se snažíme stále zdokonalovat. Součástí toho byl proto nutný facelift, který proběhl v rámci jarního přechodu na responzivní Heureku

Jak jsme na to šli?

Discovery současného stavu

Prvně proběhla analýza, jak naši uživatelé vnímají současný nákupní proces na user testingu. Poté jsme se vrhli na průzkum aktuálních dat. Navíc redesign této nákupní funkce zapadl do skládačky, jak se zbavit staré neresponsivní Heureky. Vybrali jsme proto dnes už neaktivní aplikaci m.heureka, která byla pro přepis pružnější.

Designujeme

S UX kolegy jsme navrhli UX & UI nového checkoutu (placení), který nahradí jak původní verzi na mobilu a desktopu.

I. Fáze: Mobil

Na bývalé mobilní verzi m.heureka jsme spustili první AB testy a postupně doladili chybky. Poté jsme posbírali feedback a nahrávky pomocí našich metrik přes Google Analytics, Grafanu, Sentry, Startquestion, Hotjar atd…


II. Fáze: Desktop

Po úspěšném spuštění na mobilu jsme se pustili do desktopové verze, kde nahrazujeme nejstarší aplikaci. Opět jsme si prošli kolečkem ladění, sledování výkonu a optimalizace. Samozřejmě vychytávání dalších chyb.


Best practices během testování nové verze:

  • Více než méně je lepší cesta - opět se nám potvrdilo, že čím větší traffic do AB testu pustíme, tím prokazatelnější jsou výsledky.
  • Měřit opravdu všechno - měřit celkový výkon a každý krok checkoutu mezi sebou.
  • Znovu prohnat výsledek user testingem - ověřit kvalitou, že to po naprogramování dává celé smysl.


Hotovo a co dál?

Poslední neresponzivní část Heureky je otestována a nám nic nebrání starou mobilní verzi m.heureka a monolití aplikace vypnout pro normální uživatele. Od teď už jen v novém responzivním kabátku Heureka! Nakonec jsme si v týmu i managementu dokázali, že se celkem ambiciózní projekt dá stihnout během jednoho kvartálu i s odladěním posledních porodních bolestí.

Už jste funkci vyzkoušeli? Dejte nám vědět, jak se vám líbí!

A co na to vedení?

CPO Marek Grynhoff

„UX našeho nákupního procesu bylo především na mobilních zařízeních velmi špatné. V rámci přechodu na architekturu mikroservis a One Platform jsme do starého 'monolitického' nákupního procesu už nechtěli šahat. Proto jsem prosazoval opravu jen největších UX failů. A s většími změnami jsem chtěl počkat na nový nákupní proces, který připravují naši kolegové z Budapeště.

Nicméně kluci z Red týmu, kteří se o nákupní proces starají, přišli s ambiciózním plánem, jak jej UXově výrazně rychle posunout, na což se nedalo říct ne. Takže se společně s UX týmem pustili do uživatelského výzkumu a testování, rychle to dostali do AB testu a po několika iteracích ladění to bylo venku. Jsem rád, že nezůstali při zemi. Výsledek je skvělý. Good job!“

CEO Tomáš Braverman

„Byl jsem velmi rád, že jsme se do předělání checkoutu vůbec pustili, protože facelift starého kódu neděláme rádi. Ale checkout byla poslední důležitá část Heureky, která nebyla responzivní, zejména mobilní UX bylo dost mizerné. Překvapilo mě, jak rychle to náš Red tým udělal.

Měl jsem tu možnost být mezi prvními testery nového checkoutu, shodou okolností z dovolené od moře, a musím říct, že jsem si to moc užil, protože nové UX je fakt skvělé. Bonusem je, že máme podstatně vyšší konverzní poměr a nižší 'bounce rate', což mě opravdu velmi potěšilo. Jen tak dál!“

O vizážových změnách si můžete přečíst i v článku k rozběhnutí responzivu na 100 %.

Autor článku

Produkťák Humpi je v Heurece od roku 2013. Má na starost tým Nákup produktu a velkou část frontendu. Když není v práci, vede kapelu shk.band, nebo leze či lyžuje po horách.

Podobné články

Nové Dárky na Heurece: Jak jsme nedělali to, co uživatelé chtějí, a díky tomu zdvojnásobili tržby

Nové Dárky na Heurece: Jak jsme nedělali to, co uživatelé chtějí, a díky tomu zdvojnásobili tržby

Na začátku roku 2019 jsme si řekli, že chceme pro nadcházející Vánoce zlepšit dárkového rádce na…

Discovery & mobile first, aneb jak připravujeme novou responzivní Heureku

Discovery & mobile first, aneb jak připravujeme novou responzivní Heureku

Produktový tým Heureky je složen z odborníků ve svém oboru a redesign neděláme formou „pojďme to…

Nejvyhledávanější výrazy roku 2020 na Heurece CZ a SK

Nejvyhledávanější výrazy roku 2020 na Heurece CZ a SK

Zajímalo by vás, jak se na Heurece vyhledávalo v roce 2020? Připravila jsem krátkou infografiku,…

Zaber si svou židli!

<Nejsme asociálové/>

<Témata/>

Zajímá tě naše práce, technologie, tým nebo cokoliv jiného?
Napiš šéfovi vývoje Lukášovi Putnovi.

lukas.putna@heureka.cz