Produkt

Responzivní web na 100 procent aneb Technologický milník

Nedávno jsme dosáhli zatím největšího milníku v rámci naší služby. Dlouholetý projekt, který měl nakopnout Heureku po UI a technologické stránce, jsme úspěšně rozjeli na 100 % trafficu. Cílem bylo přizpůsobit homepage, kategorie, produktový detail a vyhledávání náročnějším požadavkům uživatelů a e-shopů a celkově modernizovat naše služby pro snadnější a bezpečnější online nákupy.

Původní Heureka nás brzdila v rychlejším technologickém vývoji. Změny musely ale proběhnout postupně. V lednu 2021 jsme spustili responzivní Heureku na 5 % trafficu, testovali a letos v březnu ji konečně “napálili” naplno. Zaměřili jsme na AB testing, abychom dosáhli těch nejlepších výsledků pro Heureku, koncové uživatele i e-shopy. Z analytiky víme, že nová Heureka je více konverznější pro shopy než verze původní.

O tom, jak jsme nad responzivním webem od začátku přemýšleli, si přečtete v článku od produktového managera Martina Humpála

Mergnout a releasnout! 

Když v březnu nastal den D, každý tým bedlivě sledoval svoje dashboardy, jestli se na jejich servisech neděje něco neobvyklého. Bylo kritické, abychom nereleasovali během postupného navyšování nic velkého. Ale o tom snad někdy jindy. Podívejte se letem světem, co jsme na responzivu například vylepšili: 

1/ Homepage

Homepage již je v novém a uhlazenějším kabátě bez podkategorií. Reklamy z Google Apps Managera mají v rámci obsahu homepage formu samostatných bannerů.

Inspirační obsah
Velký “inspiro obsah” je to první, co na vypucované homepage uvidíte. Někdy v internetových vodách narazíte na radu, produkt nebo službu, která vám ulehčí život. Jo, tak od toho je přesně tato dobrodružná sekce. 


2/ Kategorie

Dali jsme větší prostor Top produktům a Product Ads


3) Detail produktu

Zjednodušili jsme top pozice, abychom dali větší důraz na to podstatné: cena, skladovost, doprava

  • Nově jsou viditelná výdejní místa u každé shop nabídky
  • V detailu jsme přidali informace o rozšířené záruce a speciálních službách
  • U produktů najdete také jejich energetické štítky


4) Search

Hlavní změnou na responzivu je uplatnění nové technologie vyhledávání. Používá data source dokumentů z Elasticsearch a je 5x rychlejší, než vyhledávání na monolitní Heurece. Více informací najdete v článku o tom, co stojí za vyhledáváním vašeho vysněného produktu.

Stránka výsledků vyhledávání také dostala nový moderní vzhled. Práce ale není zdaleka dokončena. Máme před sebou implementací nového našeptávače a spoustu dalších zlepšení. 

A co na to vedení?


Uživatelé od nás očekávají, že jim dáme jednu Heureku se všemi “fíčurami” a obsahem - ať už z počítače nebo mobilu. Responsive je také o designu - má moderní vzhled a "feeling". Navíc se nám bude rychleji vyvíjet jedna Heureka. Naučili jsme se kupu věcí. Dneska jsme úplná špička v tom, jak děláme AB testy. Děkuju týmům za tenhle velký kus práce. Jsem za to vděčný. Těším se na to, jak budeme novou responzivní Heureku rozvíjet dál. 

Marek Grynhoff, CPO


Posunuli jsme se v mikroservisech, mikrofrontendech i celkové infrastruktuře. Přešli jsme na Docker, Kubernetes a udělali progres i z hlediska programovacích jazyků. Museli jsme se za tu dobu hodně naučit a na to jsem fakt pyšný. Za tohle všem velké díky.

Lukáš Putna, CTO

Vývoj responzivní Heureky pokračuje ve větších grádách a my s vámi budeme sdílet dál naše fuckupy a úspěchy. Těšte se na další témata.

A mimochodem, ještě si tu odložíme uchovanou momentku z historického zákulisí, kdy se spustila nová Heureka na 100 %. Jaro 2021, kolorováno.


Podobné články

Nové Dárky na Heurece: Jak jsme nedělali to, co uživatelé chtějí, a díky tomu zdvojnásobili tržby

Nové Dárky na Heurece: Jak jsme nedělali to, co uživatelé chtějí, a díky tomu zdvojnásobili tržby

Na začátku roku 2019 jsme si řekli, že chceme pro nadcházející Vánoce zlepšit dárkového rádce na…

Discovery & mobile first, aneb jak připravujeme novou responzivní Heureku

Discovery & mobile first, aneb jak připravujeme novou responzivní Heureku

Produktový tým Heureky je složen z odborníků ve svém oboru a redesign neděláme formou „pojďme to…

Nejvyhledávanější výrazy roku 2020 na Heurece CZ a SK

Nejvyhledávanější výrazy roku 2020 na Heurece CZ a SK

Zajímalo by vás, jak se na Heurece vyhledávalo v roce 2020? Připravila jsem krátkou infografiku,…

Zaber si svou židli!

<Nejsme asociálové/>

<Témata/>

Zajímá tě naše práce, technologie, tým nebo cokoliv jiného?
Napiš šéfovi vývoje Lukášovi Putnovi.

lukas.putna@heureka.cz