Produkt

<Lidé z HeurekaDevs> Finálně se budeme starat o platby, účetnictví a fakturace 55 tisíc e‑shopů v celé Heureka Group

Jan Herbrich (22 let), kterému nikdo neřekne jinak než Banán (Pozn. Jak sám říká, žlutý“ zvenku – Asiat a bílý“ zevnitř  – narozen v Čechách), se nedávno stal nejmladším Product Head of Tribe v Heureka Group. Ve svém Account Tribu se spolu s produktovými manažery a vývojáři starají téměř o celý platební ekosystém Heureka Group a účty externích a interních uživatelů. Věřím, že z rozhovoru na vás "dejchne" jeho zápal pro práci produkťáka.

Co tě vedlo k tomu se stát produkťákem? 

Směřoval jsem k práci produkťáka, přestože jsem před lety ještě nevěděl, co takový produkťák dělá. Baví mě řešit neřešitelné. Je to něco, co by měl mít každý produkťák v sobě. Odstartovala to stáž v agentuře Oak's Lab, kdy jsem se poprvé dostal do styku se softwarovým produktovým managementem. Zažil jsem si na vlastní kůži ten fascinující proces, jak se z nápadů budují featury nebo dokonce firmy, které můžou mít obrovský dopad na společnost.

Jan Herbrich, kterému nikdo neřekne jinak než Banán

Jaká byla tvoje cesta do Heureky a co bys vypíchl za highlighty?

O volné pozici produkťáka v Heurece jsem se dozvěděl od kamaráda, který tu tehdy pracoval. Přišel jsem sem na pohovor v obleku. Byl jsem nervózní. Přivítal mě šéf produktu Marek Grynhoff, který přišel v tričku a kraťasech. Tehdy na mě poprvé dejchla heurečí kultura.

Jedním z důležitých momentů bylo, když naše platební služba, na které jsme s týmem nechali kus sebe, zpracovala svojí první půl miliardu. Za velký milník také považuju uvědomění si, že Heureka je už Heureka Group. Není to už jen český a slovenský srovnávač cen, ale mezinárodní marketplace působící v dalších sedmi evropských zemích.

Ale tím největším milníkem je, že jsem se nedávno stal Head of Tribe. Jsem rád, že mi vedení dalo tuto příležitost, přestože jsem jeden z nejmladších ve firmě. Myslím si, že jako produkťák jsem tu odvedl dobrou práci, která přinesla hodně našim zákazníkům i Heurece.

Do Account Tribu patří dva týmy, které sedí v Plzni – Payment & Account. Co mají na starost?

Začnu zeširoka. Během toho, jak Heureka rostla, vznikla potřeba mít více týmů s užší expertízou. To samé se dělo v Plzni. Byl tam jediný tým, který měl na starosti celý B2B segment, ze kterého se pak vymezil náš Account Tribe (Pozn. Tribe je uskupení týmů s podobným produktovým zaměřením).

První tým – One B2B Payment se stará o celý platební ekosystém pro e‑shopy v Čechách a na Slovensku. Druhý tým – One Account se stará o uživatelské účty. Naším cílem je vybudovat tzv. single sign-on (SSO) napříč celou Heureka Group. To znamená, že chceme umožnit unifikované přihlášení a delegaci práv pro všechny naše uživatele, ty interní i externí. 

Z malé plzeňské kanceláře pro tři vývojáře se nám povedlo vybudovat plnohodnotnou kancelář

Na čem momentálně pracujete a kam se chcete dostat?

V One B2B Payment týmu aktuálně pracujeme na unifikaci ERP systému (Enterprise Resource Planning) napříč celou Heureka Group a na tvorbě strategie pro rozšíření našeho platebního ekosystému do dalších zemí. Finální stav je, že se staráme o platby, účetnictví a fakturace všech padesáti pěti tisíc e‑shopů v celé Heureka Group. Velký potenciál je v modernizaci toho, jak u nás jednotlivé e‑shopy pracují s kreditem. 

Zatímco můj druhý tým, One Account, aktuálně pracuje na spuštění nového přihlašování pro uživatele a migraci milionů uživatelských účtů v devíti zemích, ve kterých působíme. V případě One Accountu nás do budoucna čekají náročné kroky, a to z hlediska bezpečnosti a architektury. Je to velmi atraktivní produktová oblast i po vývojářské stránce. Hlavní výzvou je to dotáhnout do celého regionu.

Co se nám podařilo a čeho si extrémně vážím je, že se si držíme v týmech skvělou a přátelskou atmosféru. Z malé plzeňské kanceláře pro tři vývojáře se nám povedlo vybudovat plnohodnotnou kancelář, která slouží několika oddělením. 


„Náš tribe je platformní. To znamená, že vyvíjíme základní služby, které pomáhají ostatním týmům a službám v Heurece."


Jsi Product Head of Tribe. Jak vypadá spolupráce tebe a tvého protějšku za vývoj – Tech Tribe Leada? 

Jeden z důvodů, proč tu máme Tech Tribe Leady je, že chceme hodně podporovat vývojáře jako jednotlivce. Nechceme tu mercenaries, ale missionaries. Aby znali byznysový kontext Heureky, dokázali se bavit o architektuře, aby to nebyli vývojáři, kteří čekají na ticket. Proto, aby se tohle stalo, je třeba, aby týmy měly Tech Tribe Leada, který zná jejich skills set a ví, jak je rozvíjet. I protože máme v Heurece kolem sta vývojářů a není možné, aby to uřídil CTO. Tech Tribe Lead je takový mezičlánek, který propojuje jednotlivce a týmy s firmou a vedením.

Co se týče naší spolupráce – měli bychom být ti, kteří nosí produktovou vizi a strategii a přináší ji do týmů, motivují vývojáře a směřují produkťáky. Zároveň dokáží vysvětlit strategický kontext vedení, které nevidí detaily. 

Šli jsme podpořit našeho kolegu – rockera na plzeňský festival

V čem je důležité, abyste se shodli?

Otázka je, jestli je třeba se shodnout. Měli bychom spolu souhlasit na základních věcech, například čeho chceme s týmy docílit. Ale určitá úroveň vzájemného „challengování“ je podle mě velmi zdravá. Snažíme se budovat autonomní týmy, které dokážou nést odpovědnost za svá rozhodnutí. 

Dále se pak dohodnout na pilířích vedení lidí. Snažím se naše kluky přesvědčit o tom, že je vše udělatelné, řídím se tím, že problémy neexistují, pouze absence řešení. Mám rád dravost a přístup „nic není nemožné“. A proto bych chtěl po svém boku Tech Tribe Leada, který se nebojí dělat „odvážná rozhodnutí".

Jakou radu bys dal začínajícím produkťákům? 

Určitě bych doporučil maximalizovat učící křivku pomocí různých zdrojů informací. Rád se učím a zkouším nové věci sám, nicméně je důležité si uvědomit, že spoustu know-how je už k mání. Pro mě to byl šéf produktu Marek Grynhoff, knížky, podcasty nebo produktový blog od SVPG. Pevně věřím, že toto všechno mi ušetřilo nemalé množství času.


Podobné články

Nové Dárky na Heurece: Jak jsme nedělali to, co uživatelé chtějí, a díky tomu zdvojnásobili tržby

Nové Dárky na Heurece: Jak jsme nedělali to, co uživatelé chtějí, a díky tomu zdvojnásobili tržby

Na začátku roku 2019 jsme si řekli, že chceme pro nadcházející Vánoce zlepšit dárkového rádce na…

Discovery & mobile first, aneb jak připravujeme novou responzivní Heureku

Discovery & mobile first, aneb jak připravujeme novou responzivní Heureku

Produktový tým Heureky je složen z odborníků ve svém oboru a redesign neděláme formou „pojďme to…

Nejvyhledávanější výrazy roku 2020 na Heurece CZ a SK

Nejvyhledávanější výrazy roku 2020 na Heurece CZ a SK

Zajímalo by vás, jak se na Heurece vyhledávalo v roce 2020? Připravila jsem krátkou infografiku,…

Zaber si svou židli!

<Nejsme asociálové/>

<Témata/>

Zajímá tě naše práce, technologie, tým nebo cokoliv jiného?
Napiš šéfovi vývoje Lukášovi Putnovi.

lukas.putna@heureka.cz